Första stora uppdateringen till Cyberpunk 2077 är släppt – version 1.1

Cyberpunk 2077
Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077 har äntligen fått sin första stora uppdatering – version 1.1. Efter tre mindre uppdateringar kom första stora den 22 januari, och det är en lång ändringslista.

CD Projekt Red har fokuserat helt på att buggfixar och lösa många av de problem som hindrar spelare från att köra Cyberpunk 2077. Dessutom är version 1.1 en grundpelare för flera kommande uppdateringar till spelet.

Lästips: Tidsplanen för alla uppdateringar till Cyberpunk 2077 (bild & video)

Den största nyheten är stabilitetsfixar och förbättrad minneshantering. Mer specifikt så försöker Cyberpunk 2077 inte längre allokera lika mycket RAM-minne som för många olika element i spelet.

Den andra stora fixen är att spelet inte kraschar lika frekvent när sparfiler laddas, spelet öppnas eller stängs, samt när spelaren passerar en så kallad “Point of No Return”.

30 punkter med buggfixar i samma uppdatering

Utöver stabilitetsfixarna och den förbättrade minneshanteringen så erbjuder version 1.1 hela 30 punkter med buggfixar.

CD Projekt Red har äntligen fixat det underliggande problemet som gjorde att sparfiler som passerade 8 MB i storlek blev oåterkalleligt korrupta (tidigare kom bara en hotfix).

Vi hittar även många fixar för problem som gjorde att spelarna inte kunde ta sig vidare i berättelsen, och därmed i stort gjorde Cyberpunk 2077 omöjligt att klara. Det har också fixats en allvarlig bugg som gjorde att spelare plötsligt slutade få meddelanden och samtal.

cyberpunk 2077 roadmap 2021
Den officiella tidsplanen för uppdateringar 2021.

Hela officiella ändringsloggen för Cyberpunk 2077 v1.1

Skrolla vidare för att läsa hela den officiella ändringsloggen (engelsk text).

Quests/Open World

  • Fixed an issue where calls from Delamain would end immediately and seem like they cannot be picked up in Epistrophy.
  • Fixed an issue where players would not receive calls from Delamain when approaching relevant vehicles in Epistrophy.
  • Fixed an issue where the objective could get stuck on ”Answer the call from Mr. Hands” in M’ap Tann Pèlen.
  • Fixed an issue where Judy could teleport underground in Pyramid Song.
  • Fixed an issue where it would be impossible to talk to Zen Master in Poem of The Atoms.
  • Fixed an issue where Takemura wouldn’t call in Down on the Street.
  • Fixed an issue where Jackie could disappear in The Pickup.
  • Fixed an issue where it could be impossible to get out of the car in The Beast in Me: The Big Race.
  • Fixed an issue where players could stop receiving calls and messages after moving too far away from A Day In The Life area.
  • Fixed an issue where opening the package wouldn’t update Space Oddity.
  • Retro-fixed the saves affected by a rare issue where speaking to Judy in Automatic Love would be impossible due to an invisible wall. The underlying issue is under investigation.
  • Fixed an issue that prevented players from collecting the reward in Gig: Freedom of the Press. The quest will auto-complete for those who could not collect the reward previously, and the reward will be provided automatically.
  • Fixed an issue where Delamain would remain silent throughout Epistrophy if the player initially refused to help him.

UI

  • Fixed an issue where prompt for exiting braindance could be missing.
  • Removed an invalid item from loot.

Visual

  • Fixed an issue where a grenade’s trajectory could be displayed in photo mode.
  • Fixed particles’ hue appearing pink when viewed close up.
  • Fixed cars spawning incorrectly in Reported Crime: Welcome to Night City.

Achievements

  • Fixed an issue where completing one of theassaults in progress in Santo Domingo would sometimes not contribute towards progression for The Jungle achievement, preventing its completion.

Miscellaneous 

  • Addressed the issue responsible for saves getting oversized (related to the modifier indicating if the item is crafted), and trimmed the excess size from already existing saves (note: this won’t fix PC save files corrupted before 1.06 update). 
  • Fixed an issue where input could stop registering upon opening the weapon wheel and performing an action.
  • Fixed an issue where the ”Continue” button in the Main Menu could load an end game save.

PlayStation-specific

  • Performance optimization of crowds on PlayStation 4 Pro and PlayStation 5.
  • Various crash fixes on PlayStation 4.

Xbox-specific

  • Improved memory usage for character creation, mirrors, scanning, camera remote control, menus (inventory, map) on Xbox One, Xbox One X and Xbox One S.

PC-specific

  • It will now be possible to obtain achievements while in Steam offline mode. Note: Offline mode needs to be enabled before starting the game. This change does not work retroactively.
  • Addressed the game startup crashes related to loading cache on NVIDIA graphics cards.

Stadia-specific

  • Concert audio should no longer be inaudible in Never Fade Away.
  • Fixed corrupted textures on several melee weapons.
  • Tweaked default deadzone settings to be more responsive. Note: the change will not affect settings unless they’re set to default.

Se ändringsloggen på den officiella webbsajten här.

Mikael Anderberg är en veteran inom teknikvärlden med stor kännedom kring tillverkare, nya tekniker och produkter. Har mångårig erfarenhet från blogg- och it-världen vilken bidrar till utvecklingen av Tekniksmart tillsammans med andra entusiaster. Mikael har i grunden expertis inom fotografering och kamerautrustning, copywriter och content editing, och SEO. Läs mer om mig här.