Bioshock renderad i Unreal Engine 4

Bouncer_Big_Daddy-1024x768

Bioshock renderad i Unreal Engine 4 – sanslöst snyggt.

Bioshock-serien är något av det bästa jag någonsin testat i spelväg. Fantastisk historia som sträcker sig långt bortom spelen och en bra bit in i böckernas värld för den som vill lära sig mer – mycket tack vare de många medberättarna som släppt noveller baserade på världen bakom Rapture.

Det allra första spelet släpptes i augusti 2007 och använde Unreal Engine 2.5 för att visa enastående grafik, mycket tack vare stödet för DirectX 10. Bioshock 2 kom i februari 2010 och hade vid tillfället varit bekräftat i hela två år. Intresset hade vid det här laget svalnat för serien, men mottagandet från marknaden var trots det varmt.

Tre år senare kom det snyggaste och mest påkostade spelet i hela serien – Bioshock Infinite. Hyllat för sina otroliga grafiska effekter, inte fullt så hyllat för sin spelmekanik.

Nu har en hängiven moddare använt Unreal Engine 4 för att göra det första Bioshock-spelet snyggare än någonsin tidigare varit möjligt. Det är ingen professionell lösning så här och där märks att texturerna inte riktigt hänger ihop som de ska – men det är ändå ruskigt snyggt.

Ta en titt på videon här under, vad tycker ni?

Mikael Anderberg är en veteran inom teknikvärlden med stor kännedom kring tillverkare, nya tekniker och produkter. Har mångårig erfarenhet från blogg- och it-världen vilken bidrar till utvecklingen av Tekniksmart tillsammans med andra entusiaster. Mikael har i grunden expertis inom fotografering och kamerautrustning, copywriter och content editing, och SEO. Läs mer om mig här.