Bioshock renderad i Unreal Engine 4

Bouncer_Big_Daddy-1024x768

Bioshock renderad i Unreal Engine 4 – sanslöst snyggt.

Bioshock-serien är något av det bästa jag någonsin testat i spelväg. Fantastisk historia som sträcker sig långt bortom spelen och en bra bit in i böckernas värld för den som vill lära sig mer – mycket tack vare de många medberättarna som släppt noveller baserade på världen bakom Rapture.

Det allra första spelet släpptes i augusti 2007 och använde Unreal Engine 2.5 för att visa enastående grafik, mycket tack vare stödet för DirectX 10. Bioshock 2 kom i februari 2010 och hade vid tillfället varit bekräftat i hela två år. Intresset hade vid det här laget svalnat för serien, men mottagandet från marknaden var trots det varmt.

Tre år senare kom det snyggaste och mest påkostade spelet i hela serien – Bioshock Infinite. Hyllat för sina otroliga grafiska effekter, inte fullt så hyllat för sin spelmekanik.

Nu har en hängiven moddare använt Unreal Engine 4 för att göra det första Bioshock-spelet snyggare än någonsin tidigare varit möjligt. Det är ingen professionell lösning så här och där märks att texturerna inte riktigt hänger ihop som de ska – men det är ändå ruskigt snyggt.

Ta en titt på videon här under, vad tycker ni?