Stardew Valley har fått en av sina sista uppdateringar för PC – version 1.5.5. Det är inga stora förbättringar utan målet är att optimera och kvalitetssäkra spelet innan utvecklaren Eric Barone lägger all fokus på andra projekt.
Den absolut största nyheten med uppdateringen är migrationen från ramverket XNA till XNA 4. Låter det som grekiska? Det är helt enkelt chassit runt Stardew Valley som spelet använder i grunden. Och med XNA 4 får vi en nyare, mer optimerad version som fungerar bättre
Läs mer: Stardew Valley rekordsäljer – oklart med fler uppdateringar
Många fixar gör livet bättre för Stardew Valley-spelarna
En av fördelarna med XNA 4 är att moddare äntligen kan använda mer än 4GB RAM-minne till sina moddar. Perfekt till de riktigt stora projekten som kräver det där extra av användarnas datorer.
Nästa stora (nåja, lilla egentligen) förbättring är att vi äntligen kan få husdjuren att akta på sig om de är i vägen för ditt nästa bygge. Allt du behöver göra är att klicka på dem med muspekaren så flyttar sig den lilla krabbaten till en annan plats.
Andra nyheter är att du kan köpa och skapa prylar i grupper om 25 stycken genom att hålla ner CTRL-tangenten. Du kan även köpa tillbaka saker du råkade sälja, åtminstone så länge du inte stänger köp/sälj-dialogen med handlaren.
Och utöver det vi nämner ovan så har uppdateringen en hel rad med kvalitets- och buggfixar som löser småproblem för användarna. Hela ändringsloggen ser ni här under.
Nämnvärt är att Eric Barone har bekräftat att version 1.5.6 är under utveckling. Även den blir en kvalitetssäkrande uppdatering med buggfixar och optimeringar.
Läs mer: 10 miljoner sålda exemplar av Stardew Valley
Ändringsloggen för version 1.5.5 till Stardew Valley
Architectural changes
- Migrated the game from XNA (targeting .NET Framework 4.5.2) to MonoGame (targeting .NET 5). This futureproofs the game and allows mods to access more than 4 gigs of RAM.
- Made various internal changes for mod authors.
Quality of life changes
- Holding the CTRL key in addition to shift now lets you purchase/craft stacks of 25 items at a time.
- When starting a new save, many settings now default to what they were the last time you played the game. Some settings like zoom level, gamepad mode, and multiplayer server privacy aren’t copied over.
- You can now build or move farm buildings onto artifact spots. This destroys the artifact spots.
- You can now nudge pets out of the way while building/moving a building by clicking on them.
- You can now buy back items accidentally sold in the same shopping session.
- The in-game time is now shown on the upper-right hand corner of the screen when playing Journey of the Prairie King in multiplayer.
- Grass placed using Grass Starter during Winter no longer disappears when the game is reloaded (but it still won’t grow or spread).
Localization fixes
- Fixed Shane’s 6-heart event soft-locking in the Hungarian translation.
- Fixed incorrect backslash characters in various events in the Hungarian localization.
- Fixed typos in the French localization.
- Fixed a typo in Livin’ Off The Land that incorrectly states that Super Cucumber can be caught in Winter.
Cosmetic fixes
- Added commas to the price display on the various building construction menus.
- Adjusted collisions in the Calico Desert to avoid a minor sorting issue on the top-left edge of the raised cliffside.
- Fixed issue where Sebastian’s sprite would shift into an invalid position at 1:00 PM when he’s working on his bike on the farm.
General fixes
- After completing the Cryptic Note quest, subsequently reaching the 100th floor of the Skull Cavern will guarantee a loot chest.
- Fixed an issue where hard mode mines could become permanently enabled.
- The Blacksmith profession now affects Radioactive Bars.
- Garden Pots no longer lose any applied fertilizers when they are harvested from.
- Fixed the explosion radius not being centered when dislodging flooring and certain other types of items.
- When placing a Garden Pot on Ginger Island on a rainy day, it will now spawn with its dirt correctly watered.
- Fixed an issue where moving a cabin with a cellar would cause the stairs to the cellar to warp the players out of bounds for the rest of the play session.
- Fixed a case where entering the Farm from the south on horseback and triggering an event could cause the player to get stuck in a wall.
- Fixed various invisible tiles preventing certain spots in the Mountain lake from spawning fish activity bubbles.
- Fixed the tile holding the plant on Elliott’s table not being passable from behind.
- Fixed some tiles on the left side of the beach farm being unbuildable.
Lämna ett svar
Visa kommentarer