Nya och förbättrade Outlook.com — nu hos 99,9 procent av användarna

Microsoft Outlook.com Logo

Microsoft har meddelat att nya och förbättrade Outlook.com nu har släppts till nästan alla användare. Det betyder att företaget behövde nio månader för att nå ut till vad de menar är 99,9 procent av alla med ett Outlook-konto idag.

När Microsoft gick ut för nära två år sedan med att Outlook.com skulle uppgraderas med en helt omarbetad och fräsch tjänst var det redan behövligt sedan länge. Outlook låg en bra bit efter konkurrenten Google Gmail i både design och funktionalitet.

Trots det dröjde Microsoft ytterligare till februari 2016 innan nya Outlook.com kunde börja rullas ut till användarna. Och det skulle dröja ytterligare ett år innan alla fick upplevelsen som sedan länge lovats. Nu när Microsoft i det närmaste är klar väntar vi på motdraget från Google.

The Outlook.com migration is nearly complete. Microsoft has migrated over 99.9 percent of active customers and are in the final stages of migrating the remaining customers, sade en talesperson för Microsoft till Mary Jo Foley på ZDNet.

Google har inte lyckats fräscha upp Gmail nämnvärt på den tiden Microsoft haft på sig att fixa till Outlook.com. Visserligen finns Inbox som ett alternativ, men det är mer ett komplement än en värdig ersättare på något vis. Och Microsoft ligger inte på latsidan utan arbetar just nu med att få ut ännu en funktion till Outlook.com — Focused Inbox.


Lästips: Outlook.com Premium är släppt — få personlig e-postadress med eget domännamn


Senast i april 2017 ska alla användarna få den nya funktionen till Outlook.com, men då Microsoft tidigare gått ut med tidsberäkningar som inte stämt på långa vägar så kan vi inte annat än hoppas det stämmer denna gång.

Vi saknar innovation och nytänk från Både Google och Microsoft idag. Det är 2017 och det känns som att någon borde komma på ett revolutionerande sätt att hantera e-postmeddelande på idag. Att integrera Gmail och Outlook.com med andra smarta tjänster är ett steg i rätt riktning, men vi saknar den där riktiga dräparen som får konkurrenten i svajning.

Vad saknar ni i Gmail och Outlook.com idag?