apple-itunes-felkod-8392

Har du stött på felmeddelandet ”Fel 8392” när du använt mjukvaran iTunes så är du knappast ensam. Mängder av användare rapporterar att iTunes krånglar vid uppdatering av iOS-appar via programmet och att nerladdningarna avbryts då och då.

Varje gång en nerladdning avbryts visas en dialogruta med felkoden 8392 och du måste manuellt klicka bort den. Varje gång. Om du har många applikationer som ska uppdateras via iTunes kan det snabbt bli irriterande, speciellt då uppdateringarna måste laddas ner på nytt.

Exakt vad som får uppdateringarna att avbrytas är i skrivande stund oklart. Det finns dock en del möjliga anledningar som är intressanta och den kanske mest troliga är att anslutningen till Apples servrar bryts av någon anledning. När det sker avbryts även nerladdningarna och felmeddelandet triggas.

För att lösa det hela finns två enkla knep som kan testas. Det kräver några minuter av din dag men om de fungerar kan det spara dig en hel del tid i framtiden.

Enkla knepen kan lösa felkod 8392

Det första är att uppdatera enskilda applikationer istället för alla samtidigt. Detta då felmeddelandet främst verkar visas om man försöker uppdatera många på en gång. Prova att gå applikation för applikation och se om det hjälper. Knappast det enklaste sättet men fungerar det så är det bättre än inget tills Apple själva hittar en smartare lösning.

Nästa knep är att öppna iTunes och ta bort de berörda applikationerna från programmet. Sen kan du hämta dem igen och på så vis behålla alla data på din mobila enhet. Tänk bara på att arkivera en kopia av applikationerna först via en säkerhetskopia. På så vis kan du spara dem om de inte längre finns tillgängliga via App Store.

Svårare än så är det inte att försöka lösa problemet. Tyvärr måste Apple med stor sannolikhet fixa saker på sin sida också, men kanske kan ovanstående tips ge dig en lite enklare vardag till Cupertino-företaget väljer att fixa det.

LÄMNA ETT SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here