Apples senaste reklamfilm för AirPods Pro fokuserar på brusreducering och transparens-läget. Två funktioner som särskiljer AirPods Pro från företagets andra AirPods-modeller på marknaden.
- Brusreducering och transparens finns bara i AirPods Pro
- Växla mellan funktionerna med ett knapptryck
- Kräver en iOS-enhet för att aktivera första gången
- Lästips: Apple AirTags: Tiles-liknande Bluetooth-tracker som spårar dina prylar
Reklamfilmen visar hur en ung kvinna med AirPods Pro i öronen navigerar genom livliga gator med mängder av människor. För att stänga ute omgivningen aktiverar hon brusreduceringen för att bli helt omsluten av musikupplevelsen, och växelvis aktiverar hon transparens-läget för att kunna höra omgivningen.
Apple vill belysa hur praktiskt det är att ha både brusreducering och transparens-läget i samma produkt. Samtidigt vill Apple visa hur enkelt det är att byta mellan de två lägena genom ett kort knapptryck på in-ear-lurarnas tryckkänsliga sensorer.
AirPods Pro är inte marknadens mest välljudande in-ear-lurar. Inte heller har modellen bäst brusreducering och prislappen är rejält saltad. Men för iOS-användare är modellen det bästa alternativet, vid sidan av redan utmärkta AirPods 2.
Undertecknad använder AirPods Pro med en Android-telefon och det fungerar utmärkt. Första inställningen gjordes med en iPad Pro, därefter kopplades hörlurarna via Bluetooth till Android-telefonen. Inga konstigheter
Brusreduceringen är effektiv, men lämnar en del att önska då samtal, fågelkvitter och billjud enkelt tränger in till öronen. Men det är klart bättre än att vara utan brusreduceringen. Även transparens-läget är riktigt välkommet och fungerar utmärkt.
Mer nyfiken på AirPods Pro? Här är några länkar med artiklar om hörlurarna:
Lämna ett svar
Visa kommentarer