iCloud fungerar med Windows 10 igen

apple-icloud-cloud-logo

Apple och Microsoft har den senaste veckan arbetat för att lösa en rad allvarliga buggar med iCloud i Windows 10. Buggar som gjorde att iCloud slutade fungera helt med nya höstuppdateringen (version 1809).

Det var för drygt en vecka sedan som användarna av iCloud-klienten i Windows 10 upptäckte att mjukvaran inte fungerade helt som den skulle. Synkroniseringen var bristfällig och de som försökte installera klienten stötte på kryptiska felmeddelanden och krascher.

Apple och Microsoft började undersöka vart problemen fanns och har idag löst i princip alla buggar som ställde till det för användarna. Om du använder iCloud i Windows 10 är det version 7.8.1 eller senare du ska installera för att lösa problemen.

Fördelen med att installera iCloud-klienten i Windows 10 är att du enkelt kan synkronisera din mejl, dina kontakter, kalendrar och bokmärken. Det går även att synkronisera alla dina fotografier mellan alla dina enheter. Och även iCloud Drive för åtkomst till exempelvis dokument på både Mac och iOS direkt i Windows.

iCloud har 5 GB till 2 TB utrymme för molnlagring

Det ingår 5 GB gratis lagringsutrymme med iCloud, men skulle inte det räcka kan du uppgradera utrymmet mot en kostnad. Du kan välja på 50 GB, 200 GB och 2 TB. Priset är 9 kronor, 29 kronor respektive 89 kronor per månad för de olika nivåerna.

iCloud-klienten för Windows 10 kan du ladda ner från den officiella produktsidan hos Apple. Där finns även mer information om hur iCloud fungerar och vad du kan använda molnlagringen till.

Använder du iCloud på dina enheter? Hur tycker du i så fall att molnlagringen och synkroniseringen fungerar? Skriv gärna en kommentar här under och berätta om dina upplevelser med iCloud.

LÄMNA ETT SVAR

Skriv din kommentar!
Skriv ditt namn här