Trots tidigare löften så kommer Diablo II: Ressurected inte att ha stöd för anslutning via TCP/IP. Anledningen är av säkerhetsskäl säger Activision Blizzard.
Diablo II: Ressurected är ett efterlängtat spel som precis har fått sin första, öppna beta för alla som vill prova spelet före lanseringen. Och i samband med betan så uppdaterade Blizzard sin FAQ om spelet.
Läs mer: Testa Diablo II: Resurrected innan spelet släpps (öppen beta)
Där står nu att läsa att det tidigare, utlovade TCP/IP-stödet trots allt inte kommer att bli av. Anledningen ska vara att det finns säkerhetsrisker med att ansluta direkt mellan datorer via IP-adresser.
Will TCP/IP support be available in the Early Access to Open Beta tests? TCP/IP support will not be available in the upcoming Beta or the final game. After careful deliberation, we will no longer be supporting this option as we identified potential security risks and are committed to safeguarding the player experience.
Den nya uppgiften går helt emot vad Blizzard-profilen Rob Fergusson sa i en intervju med Eurogamer tidigare i år.
You can still connect locally through TCP IP if you want to! That was there in D2. It’ll be there in D2R. We’ve really focused on making sure that if there’s something about the core experience you loved, we’re bringing that over.
Här verkar det som att Activision Blizzard inte alls lyfter över alla kärnupplevelser som vi älskade trots alls. Och frågan är om det verkligen handlar om säkerhetsskäl för spelarna?
Läs mer: Diablo Immortal släpps först 2022 – lanseringen försenas
Genom att ta bort TCP/IP-stödet så minskar nämligen risken för piratkopiering av spelet. Det är troligtvis ett större skäl till att stödet tas bort snarare än att Activision Blizzard vill skydda sina spelare.
Enligt ny statistik har Activision Blizzard förlorat nära hälften av sina betalande prenumeranter på bara fyra år. Om inte det är ett incitament till att göra allt för att hindra piratkopiering av Diablo II: Ressurected så vet vi inte vad.
Lämna ett svar
Visa kommentarer