Ett problem med Apple Card gjorde att användare inte kunde betala sina räkningar eller hantera betalkortet i mobilen. Apple bekräftade snabbt problemen och löste dem snabbt.
När problemen uppstod ändrades statusen för Apple Card på den officiella statussidan för att indikera till användarna att det fanns svårigheter som var bortom deras kontroll.
Läs mer: Räntefria avbetalningar för Apple-produkter – om du har Apple Card
Under tiden som problemet påverkade användarna hade Apple det officiella meddelandet ”Vissa användare kanske inte kan ansöka om Apple Card, betala en räkning, låsa/låsa upp sitt fysiska kort, begära ett nytt eller ersättningskort, eller begära ett nytt kortnummer”.
Problemen med Apple Card uppstod fredagen den 1 oktober och löstes först senare under lördagen den 2 oktober.
I skrivande stund är det inte känt exakt hur stor påverkan problemen hade och vilken spridning det fick bland användarna. Eftersom Apple Card inte finns i Sverige så påverkades inga Apple-användare här.
Läs mer: Apple Card begränsas – du kan inte köpa kryptovalutor
Om du upplever problem med Apples tjänster kan du kolla status här. Där ser du direkt om något pågår och vad Apples meddelande till användarna är. Du får också information om tidigare problem, exempelvis som med Apple Card.
Lämna ett svar
Visa kommentarer