Microsoft Outlook.com Logo

Microsoft har problem med sitt spamfilter för Outlook och Hotmail. Under en 12-timmarsperiod noterade många användare av e-posttjänsterna att skräppost i mängder dök upp i inkorgen — skräppost som annars skulle ha markerats som spam per automatik.

Det hela gick givetvis inte Microsoft förbi utan omedelbart efter de första problemen uppmärksammades noterades ett felmeddelande på företagets sida för tjänstestatus. ”Some users may be receiving excessive spam mail” stod det att läsa under några timmar (men är nu borttaget).

För att lösa det hela har Microsoft implementerat två separata fixar där den ena är en kortsiktig lösning för att minska mängden skräppost som visas i inkorgen. Den mer långsiktiga lösningen ska förhindra skräppost från att nå Microsofts infrastruktur överhuvudtaget.

När problemen dök upp arbetade företaget med att migrera Outlook.com till Offie 365-tjänsten men huruvida det är anledningen till spamproblemet et vi inte.

Har du drabbats av problem med skräppost den senaste tiden? Hur har du hanterat den ökade mängden skräppost? Skriv gärna en kommentar och berätta!

1 KOMMENTAR

  1. Mycket skräppeddelande.Samma återkommen hela tiden.Flaggar o tar bort.Har blogerat också.Hjälper inte.

Berätta något spännande här