Annons

Problem med inget ljud till Google Nest Hub & Hub Max

Vissa löser problemet temporärt med en omstart
Annons

Användare av Google Nest Hub har noterat att den smarta skärmen har problem med ljudet. Mer specifikt att det inte kommer något ljud överhuvudtaget.

Google har meddelat att de identifierat problemet och att de arbetar på en lösning. Samtidigt finns en snabblösning för dig som är drabbad och inte vill vänta på Google.

Hey everyone, Just a quick update. Our team is aware of this issue and is currently looking into the issue at hand. We appreciate everyone for providing all the information needed, and this will be shared with the team.

Google

Lästips: Stöd för Apple Music med Google Nest Audio, Nest Mini och Nest Hub

Problemet uppstår på alla varianter av Nest Hub och även med den i skrivande stund senaste mjukvaran. Vissa säger att problemen började med vinteruppdateringen, men det skiljer sig lite från person till person.

Någon säger att ljudet inte fungerar alls, andra att det slutar helt sporadiskt. Användaren Ruud Kloosterman på Googles officiella forum säger att han kan lyssna på nyheter på kvällen, men att väckarklockan inte spelar på morgonen.

Medan Google arbetar på en lösning så kan du prova att starta om din Nest Hub eller Hub Max.

Annons

En del användare säger att det hjälper dem åtminstone temporärt att få ljudet tillbaka. Eftersom det inte är en permanent lösning så kan du eventuellt märka att problemet återkommer ganska snabbt igen.

Om du vill hjälpa Google med att lösa problemet så kan du skicka en buggrapport via röstkommando:

  1. Säg ”Hey Google, skicka feedback”
  2. Använd nyckelorden: “GHT3 Nest display no sound.”