Fitbit hade tidigare under onsdagen problem med sina servrar. Flera tjänster låg nere vilket gjorde att användare inte kunde synkronisera data. Det hindrade också åtkomst till historik över träningsdata och sömnmönster.
- Fitbits prylar kunde inte synkronisera korrekt
- Fitbit Premium var inte åtkomlig under flera timmar
- Apparna i mobilen kunde ladda gränssnittet men inget mer
Fitbit bekräftade via Twitter att de haft ett problem med sina servrar. I samma meddelande som publicerades kl 21.09 sade Fitbit att alla tjänster var tillgängliga igen för användarna.
När meddelandet lades ut hade alla Fitbits tjänster varit oåtkomliga i ungefär sex timmar. Det hindrade användarna från att se viktig hälsodata som sömnmönster och hjärtaktivitet.
Lästips: Stor uppdatering till Fitbit Charge 4 – många nyheter (februari 2021)
Även Fitbit Premium-användarna drabbades. Träningspass och mindfulness-sessioner var inte åtkomliga precis som annan träningsdata.
Den som var inloggad på Fitbits tjänster när servrarna gick ner fortsatte att vara inloggad, men råkade någon logga ut eller om man var utloggad från start så gick det inte att logga in överhuvudtaget under perioden.
Fitbit var snabba med att uppmärksamma problemet och lade upp en notis i Fitbit-appen som informerade om att företaget arbetade på en lösning. Notisen fungerade eftersom gränssnittet i mobilappen faktiskt kunde ladda, men att underliggande moduler till olika tjänster fallerade i kontakten.
Vid niotiden på kvällen rapporterade Fitbit att problemen var lösta och att alla tjänster kunde användas igen. Vid den tiden började enheter att synkronisera och historik var åtkomlig igen.
Den som rört på sig under tiden som problemen med servrarna varade behöver inte vara orolig då all aktivitetsdata på enheten så klart synkroniseras så fort kontakten återupptogs med servrarna.
Lästips: Fitbit Sense – ny smartklocka med smartare hälsofunktioner & stressmätning
Lämna ett svar
Visa kommentarer