Fitbit Sense har problem med sensorn som gör EKG. Det är så illa att tillverkaren har återkallat exemplar och ersatt dem åt användarna.
- Problem med EKG-mätningen för användarna
- EKG-appen visar otillräckliga resultat vid mätningar
- Fitbit ersätter Sense-exemplar kostnadsfritt
- Lästips: Fitbit OS 5.0 släpps bara till Versa 3 och Sense – kommer INTE till Ionic eller Versa 2
Enligt uppgift arbetar Fitbit med att kontakta konsumenter som köpt smartklockan Sense i ett försök att få byta ut hela enheten mot ett annat, fungerande exemplar.
Det handlar om att den inbyggda EKG-sensorn som utför elektrokardiografi (alltså mätning av den elektriska aktiviteten i hjärtmuskeln) är felaktig och inte fungerar korrekt.
Fitbit skriver inte rakt ut i sitt meddelande till berörda konsumenter att det handlar om EKG-sensorn. Istället har de valt att bara kalla det ett ospecificerat hårdvarufel. Till webbsajten The Verge bekräftar tillverkaren dock att det handlar om sensorn i fråga.
Den som har ett drabbat exemplar av Fitbit Sense märker det i den tillhörande EKG-appen.
Om du har en Sense på handleden och vid flera tillfällen har fått resultatet att mätningen inte varit tillräcklig så kan du vara en av de som måste ersätta din Sense.
Det ska röra sig om ett litet antal exemplar som är drabbade och Fitbit är tydliga med att framtida enheter i handeln inte ska vara påverkade.
Lämna ett svar
Visa kommentarer