De flesta företag nuförtiden är redan helt inne i digitaliseringen och använder sig mer och mer av digitala metoder för att nå ut till sina kunder. Telemarketing har varit något som har använts länge för att få kunder att köpa produkter, men denna metod börjar mer och mer avta eftersom att svenska folket ofta starkt delar sin avsky att bli uppringda av telefonförsäljare. Vårt svenska lotteri Miljonlotteriet har hakat på denna trend vilket har visat sig löna sig ordentligt under föregående år, där lotteriet har tiodubblat sin försäljning,
En stor anledning till detta tycks också vara det faktum att de svenska spellagarna ändrades vid förra årsskiftet, vilket bara varit positivt för Miljonlotteriet – och det svenska samhället! Miljonlotteriet har sedan starten satsat sitt överskott på att skapa ett mer nyktert samhälle. Bara under 2000-talet så har miljonlotteriet.com kammat in över 2 miljarder kronor som skänkts i nykterhetens anda. Läs mer om Miljonlotteriets satsning på Breakit eller kika in en djupare granskning av miljonlotteriet för att ta reda på mer. Miljonlotteriet har mycket att erbjuda pesoner som önskar få en alternativ men uppstyrd spelväg och är det är även enkelt att vara hemma hos henne nästa gång vi ses och om det inte blir där så kan vi vara os mig.
Hur kommer det sig att de flesta satsar på den digitala marknadsföringen idag?
Det finns många anledningar till varför de första företag satsar på digitaliseringen av sin marknadsföring idag. Dels så spenderar vi betydligt mer tid framför våra skärmar och det är så företagen kan nå ut till oss med sin försäljning. De flesta idag använder sig främst av internet för kontakt och inte telefoni och det är många som använder sig av olika tjänster för att blocka ute “telefonförsäljare”. Vad som är positivt med denna typ av digitalisering är att det är enklare att nå ut till många och är mindre kostsamt, vilket sparar pengar i längden.
Det finns många anledningar till varför det är viktigt att följa med i svängarna i den digitala världen om man vill följa med i utvecklingen. Många företag tar idag tillfället i akt att frångå den äldre marknadsföringsmetoden som är via telefon och satsa mer på att hitta sina kunder via bland annat digitala kanaler på sociala medier. Det bästa är just att medvetandet hela tiden går högre och högre i takt med att teknologi växer och det är något vi definitivt kommer att få se mer av i framtiden. Det är alltså viktigt att ledningen på de gällande företagen har en klar bild av vilka riktlinjer de vill ha med sina anställda. Det viktiga är också att man har lärt sig att söka information på ett smidigt sätt på internet. Detta är något som man kan visa för andra människor och inspirera andra.
Lämna ett svar
Visa kommentarer