Super Mario Run blev initialt en dundersuccé på iPhone men spelet tappade snabbt fart och kritiserades bland annat för ett högt pris. Nu har Nintendo gått ut med ett datum för när spelet släpps till Android — frågan är om någon fortfarande bryr sig.
Nära tre månader har gått sen Super Mario Run släpptes till iOS. Ett spel som fått minst sagt blandad kritik av både recensenter och vanliga användare. Den kanske största kritiken gäller prislappen och det faktum att Nintendo inte tänker uppdatera spelet med nya banor.
Däremot har Nintendo bekräftat att fler karaktärer är på gång till spelet. Om det räcker för att rättfärdiga den hundralapp som hela spelet kostar överlåter vi till er andra att bedöma. Men visst kan det känna snålt om speljätten inte ger oss fler banor.
Och det är många som tycker att Super Mario Run inte är värd sina kronor. Mellan lanseringen den 15 december 2016 och slutet på januari 2017 laddades spelet ner 78 miljoner gånger från Apple App Store. Av dess konverterades bara fem procent till betalande kunder som valde att göra ett ingame-köp för att få alla banorna.
Lästips: Super Mario Run säljer extremt dåligt — hoppet står till Android
Kanske har Nintendo också förstått att det är svårt att locka fler köpare med betalmodellen som gäller för iOS. För med version 2.0.0 av Super Mario Run kan gratisspelarna låsa upp värld 1-4 genom att klara en av Bowser-utmaningarna i spelet.
Om Nintendo kan locka fler betalande spelare genom att släppa Super Mario Run på Android återstår att se. Den 23 mars blir spelet tillgänglig via Google Play Store, men det går att förhandsboka spelet innan dess.
Har du provat Super Mario Run — och vad tyckte du i så fall om spelet? Har du köpt hela versionen? Kommentera gärna och berätta!
Lämna ett svar
Visa kommentarer