Fitbit har haft stora problem under dagen. Användare rapporterar att tjänstens app inte har fungerat korrekt på iPhones och Android-telefoner. Antingen har appen kraschat helt eller vägrat att visa viss data som finns lagrad där.
Det här är tredje gången på bara en månad som Fitbit-användarna drabbas av problem. Den här gången verkar det som att data visserligen synkroniserar som den ska med Fitbits servrar, men om du försöker kolla på exempelvis sömndata eller annan information så har det inte gått.
Lästips: Bättre sömnmätning med Fitbit Sense och Versa 3 – kan mäta dina snarkningar
Den här gången har problemet inte varit fullt lika allvarliga som det stora avbrottet tidigare i februari. Då upplevde användarna enorma svårigheter att överhuvudtaget använda Fitbits produkter under flera timmar.
Det tog bara cirka en timme för Fitbit att identifiera problemet den här gången och lösa det. Men det lämnar ändå en sur smak hos många användare som åter igen drabbas. Och det lär få en del att fundera på hur säkert det är att fortsätta använda Fitbits tjänster framöver.
Minst en användare säger att det tog mer än fem timmar att lösa problemet för just den personens telefon.
Du bör inte vara drabbad längre om du läser detta efter kl 18:00 den 2 mars, men har du fortfarande problem med att appen kraschar så finns en temporär lösning. Prova att slå av mobildata och WiFi INNAN du öppnar appen. Du kan aktivera båda efter att Fitbit-appen har laddat som vanligt.
Via 9to5google
Lämna ett svar
Visa kommentarer