Stora problem för Wunderlist-användare – synkroniseringen fungerade inte

Wunderlist har inte fungerat under två hela dagar och kritiken mot populära Microsoft-appen låter inte vänta på sig.

Om du brukar använda Wunderlist över flera enheter kanske du märkt att synkroniseringen inte fungerat som den ska senaste tiden. Du har inte gjort något fel – Wunderlist har haft stora problem med hur din data synkroniseras mot deras servrar.

Teamet bakom Wunderlist har arbetat hårt med att få igång allt igen och kontinuerligt följt upp på sin statussida för alla att se. Sen den 21 september har 18 publiceringar gjorts kring ärendet, vilket får sägas vara anmärkningsvärt många.

Timmarna efter att första problemet noterades valde utvecklaren att stoppa alla inloggningar till Wunderlist. Fyra timmar senare gick det fortfarande inte att logga in eller synkronisera data. Och problemen slutade inte där.

24 timmar innan problemet isolerades

Först dagen efter kunde teamet gå ut med att de isolerat problemet till en databas som inte fungerade korrekt. Det har nu gått nära 24 timmar och vi gissar att många som påverkas lär vara riktigt irriterade nu, speciellt om det är arbetsrelaterat.

Strax efter midnatt den 23 september kunder Wunderlist användas igen men inte utan efterföljande utmaningar. Fortfarande var det svårt för många att synkronisera vilket gjorde Wunderlist nära oanvändbar för en del.

Och fortfarande går det inte att synkronisera ordentligt med vissa enheter. Vi på Tekniksmart har kollat genom att skapa en mängd nya listor och inlägg på Wunderlist – allt har synkroniserats som det ska utan försening över alla våra enheter.

Tekniksmart rekommenderar fortfarande Wunderlist. Det är en fantastisk tjänst och alla drabbas någon gång av problem. I det här fallet fixade teamet bakom tjänsten allt med föredömlig transparens mot användarna. Bra jobbat!