Spider-Man: Miles Morales stöder nu raytracing med 60 fps på Playstation 5

spider man miles morales

Ett nytt grafikläge gör att Spider-Man: Miles Morales äntligen kan köras med full raytracing i mjukvara 60 fps. Men du får göra ett visst avkall på grafiken.

När Spider-Man: Miles Morales släpptes till Playstation 5 fanns bara två grafiklägen.

Ett höghastighetsläge utan raytracing men med 60 fps, och ett kvalitetsläge med allt vad raytracing erbjuder, men i låga 30 fps.

Nu har ett nytt mellanläge släpptes med en uppdatering till Spider-Man: Miles Morales. Grafikläget kallas Performance RT och ger lite av båda världarna.

Det alternativa grafikläget drar ner på kvaliteten på vissa områden för att möjliggöra raytracing i stabila 60 fps.

Bland annat ändras den dynamiska upplösningen i vissa situationer så att den minskar, kvaliteten på reflektioner minskar också och antalet personer som visas på skärmen samtidigt är färre.

Allt för att frigöra tillräckligt med resurser till raytracingen.

Det finns en del saker vi inte känner till i dagsläget. Det är exempelvis oklart exakt hur mycket upplösningen minskar i det nya grafikläget. Och frågan är om Spider-Man: Remastered får samma grafikläge med en uppdatering.

Uppdateringen till Spider-Man: Miles Morales är redo att installeras kostnadsfritt idag.

Mikael Anderberg är en veteran inom teknikvärlden med stor kännedom kring tillverkare, nya tekniker och produkter. Har mångårig erfarenhet från blogg- och it-världen vilken bidrar till utvecklingen av Tekniksmart tillsammans med andra entusiaster. Mikael har i grunden expertis inom fotografering och kamerautrustning, copywriter och content editing, och SEO. Läs mer om mig här.