Användare av iCloud rapporterar – både på Windows och macOS – att de har svårigheter att logga in på sitt konto. I vissa fall händer inget alls medan andra rappoterar att de gång på gång uppmanas fyllas i sitt lösenord utan att de kommer vidare.
Det är bland annat webbsajten Forbes som rapporterar om inloggningsproblemet med iCloud. De skriver på sin webbsajt att det kan röra sig om en bugg som främst berör macOS-användare, och som hindrar användare från att komma åt sina filer i iCloud.
Buggen ska både påverka användare som försöker nå sina filer via en filhanterare och i webbläsaren. Och dessutom ska tjänsten ”Hitta” påverkas enligt uppgift.
Användare som drabbas ventilerar just nu sin irritation och ber om hjälp via olika kanaler. Bland annat på Twitter där en användare skriver följande:
@AppleSupport Hey I’m having issues logging into iCloud and I see I’m not the only one. Can you please help? Seems like I’m stuck in a redirect loop (Tried on Chrome, Firefox, Windows+Mac) and also cleared cookies
En person säger sig ha pratat med representanter för Apples support och påstår sig veta att det är ett internt problem hos Apple som ställer till dig. Mer specifikt med just iCloud-servrarna. Exakt vad det innebär och hur lång tid problemet tar att lösa återstår att se.
Den som kollar på Apples statussida för olika systemtjänster ser dock att det (just i skrivande stund) är grönt över hela bräder. iCloud Account & Sign In, Backup, Web Apps och fler ser opåverkade ut.
Artikeln uppdateras med mer information när sådan finns.
Lämna ett svar
Visa kommentarer