En stor fördel med att använda flera produkter från samma tillverkare är ofta att de kan kommunicera med varandra på ett bra sätt. Bang & Olufsen har gjort sig ett namn kring sin design såväl som integrationen mellan olika produkter, Google har knytt ett tätt band kring alla sina tjänster och många fler.
Ett av dessa företag är Microsoft som det senaste året satsat kraftigt på mobila lösningar som är tätt integrerade med varandra. Det gäller inte minst företagets Office-serie där applikationerna Outlook, Word, Excel och PowerPoint nu har tätare integration.
Bifogade dokument kan nu öppnas i Office-apparna direkt via Outlook. Bara klicka på e-postmeddelandet och sen den bifogade fil som ska öppnas. Finns rätt applikation installerad öppnas denna automatiskt, annars förhandsvisas filen i Outlook och en länk till rätt applikation i App Store presenteras.
Dela filer via Outlook
När man redigerat klart och återgår till Outlook bifogas den nya filen som ett svar vilket omedelbart kan återsändas till den ursprungliga avsändaren. Hanterar man stora mängder Office-dokument via e-post har Microsoft just presenterat en förträfflig lösning för att spara tid på stående fot.
En annan praktisk funktion som tillkommit är att Word, Excel och PowerPoint nu har Outlook som ett alternativ när man delar dokument. Snabbt och enkelt.
Läs mer om applikationerna på respektive produktsida för Iphone och Ipad.
Lämna ett svar
Visa kommentarer