Har du märkt att din iPhone 6S eller iPhone 6s Plus inte startar som vanligt? Vägrar den ladda iOS och visar en svart skärm? Apple har bekräftat att det finns ett hårdvarufel i vissa iPhone 6S som företaget kan lösa åt dig.
- Hårdvarufel hindrar telefonerna från att starta normalt
- Lämna in till Apple för reparation om serienumret godkänns
- Du kan få återbetalning för tidigare reparation
- Lästips: Buggfixar med iOS 13.1.1 – här är allt som fixas
Apple har startat ett reparationsprogram för iPhone 6s och iPhone 6s Plus. Målet är att återhämta och reparera mobiltelefoner som inte kan starta normalt på grund av ett internt hårdvaruproblem.
De berörda modellerna är endast iPhone 6s och iPhone 6S Plus med tillverkning mellan oktober 2018 och augusti 2019. Om du har någon av de två mobiltelefonerna och upplever att enheten inte startar ordentligt bör du kontakta Apple.
Ett första steg är att hitta serienumret på enhetens baksida och skriva in det på den här supportsidan hos Apple. Då får du direkt reda på om din mobiltelefon omfattas av reparationsprogrammet.
Får du ett godkännande av Apple kan du lämna in din iPhone 6s eller iPhone 6s Plus i en Apple-butik, hos en auktoriserad Apple-verkstad eller via post. För den sistnämnda måste du först kontakta Apple innan du skickar in din mobiltelefon.
Har du redan betalt för en reparation sen tidigare är det möjligt att få en återbetalning av Apple.
Nämnvärt är att Apple är tämligen hårda kring sina krav för att göra en reparation. Du får exempelvis inte ha betydande yttre skador på din mobiltelefon. Om skärmen är spräckt måste du först reparera denna, vilket snabbt kan bli en stor kostnad.
En annan detalj är att du måste ha kontaktat Apple inom två år från köptillfället för att kunna nyttja gratisreparationen.
Lämna ett svar
Visa kommentarer