Har du problem med att tangentbordet fungerar dåligt i din nyare Macbook Pro? Då är du inte ensam – många användare rapporterar om stora problem. Och nu verkar det som att Apple på allvar tänker ta tag i problemen.
- Prioriterar reparationer i butikerna
- Skickar extra reservdelar till butikerna för att kompensera för ökat behov
- Intern kommunikation som inte är officiell – åtminstone inte än
- Fortsatta problem med tredje generationens Mac-tangentbord
Apple har haft stora problem med att deras tangentbord med fjärilsbrytare slutar fungerar så fort damm eller skäp hamnar under tangenterna. När det sker måste hela datorn lämnas in för service hos företaget.
Enligt ett internt meddelande på Apple uppmannas tekniker i Apple Store-butikerna att prioritera reparationer av tangentborden i Macbook Pro. Exakt varför är oklart i skrivande stund, men tänkbart är att företaget vill minska kritiken som just nu riktas mot dem.
Hittills har många behövt skicka in sina datorer till ett godkänt serviceställe för reparation av tangentbord. Tidsåtgången för det beräknas till mellan tre och fem dagar.
Minskar reparationstiden från 3-5 dagar till bara 24 timmar
Med ökade reparationer i butik och genom att begära en reparationstid på bara 24 timmar kan Apple minska den tiden ordentligt. Snabbare service, nöjdare kunder. Det är dock inte uttalat från Apple att huvudmålet är nöjdare kunder, så ta det en nypa salt.
Apple har dock tre stämningsar på sig bara i USA runt krånglande tangentbord, och de har gjort försök att optimera tangentborden med nya silikonmembran under tangenterna. Membranen minskar risken för att damm och skräp ska hamna på fel ställen under tangentborden, och gör tangentbordet tystare.
Och sen tidigare har Apple flera serviceprogram för bland annat 12-tums Macbook och alla Macbook Pro-storlekar.
Om din Macbook eller Macbook Pro med fjärilsbrytare i tangentbordet ska du kontakta Apple för ett besök i en butik eller inskick av datorn. Det gör du via denna supportsidan.
Lämna ett svar
Visa kommentarer