Annat

3 saker att komma ihåg om du vill starta teknikbutik

Stenhård konkurrens och en konstant utveckling av marknaden sätter kunskap kring marknadsföring på sin spets. Att slå igenom på marknaden kan betraktas som en av de största utmaningarna inom branschen, som trots sin stora konkurrens lockar nya aktörer. Pryl- och teknikvärlden har en entusiastisk skara till kunder som ständigt är på jakt efter det senaste. Så hur lyckas man fånga denna grupp av kunder som ständigt håller sig uppdaterade?

Produkt och engagemang

Nyckeln till framgång är i klassisk mening ditt utbud och dess kvalitet. Idag ställer internet och konsumenterna högre krav än någonsin på allt som kommer därtill. Med en transparens som aldrig skådats förut gäller det för dig som aktör att inte bara erbjuda toppkvalitet på det du säljer, utan även konstant engagera dina kunder för att erbjuda mer värde till dem än bara din produkt. Hur ska du gå till väga?

1. Att synas!

Vikten av att synas på Google kan nog inte överdrivas. Det är här man med SEO:s alla konster kan poppa upp rakt framför sin kund. Precis som Cool Stuff har satsat på sökmotoroptimering, kan man se deras resultat direkt i Google. Som ny aktör på marknaden krävs djupare arbete med strategier för att lyckas. Läs här och följ de senaste riktlinjerna och algoritmerna som Google jobbar efter.

2. Engagera!

Att få sina kunder engagerade är en konst i sig. Man måste veta vem kunden är. Varför inte satsa stort och skapa ett forum där dessa fantaster kan mötas och dela insikter och helt enkelt ha trevligt. En annan bransch online med stenhård konkurrens är online casinon. Precis som denna sida för Bingo Spel gjort, har de lyckats skapa en portal, där alla likasinnade kan mötas och umgås för att ha trevligt! Med en egen väl framtagen community får du helt enkelt lojala följare som ser dig i ett större sammanhang än dina produkter. Genom välskrivet innehåll på hemsidan och de senaste nyheterna skapar du dessutom ett mervärde för kunden att återkomma till dig.

3. Konvertera!

Med lojala kunder och en community kring ditt varumärke slår engagemanget snart om till konverteringar. Kom ihåg att hårt och strategiskt jobb ligger bakom varje framgångsrik webbutik. Till att börja med måste du hitta din USP (Unique Selling Point). Vad gör dig speciell? Ett typiskt bra exempel är gymmet Fitness 24Seven som har ett unikt erbjudande som gym, nämligen att du kan träna när du vill under dygnet. Sök bland dina konkurrenter för att se hur de riktar sig mot sina kunder, och satsa på att hitta ditt unika sätt att tala till dem. Vad är ditt unika erbjudande till dem? Använd dig av jämförande sidor som för att initialt se hur din bransch ser ut och vad som erbjuds idag.

Hitta din nisch och vinkel och du kan snart ha din egen lilla community som ser upp till just dig!

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Close