TikTok kommer att tvinga alla användare att titta på riktad reklam framöver. Det går inte längre att undvika reklam som är personlig och framtagen utifrån exempelvis surfhistorik och liknande.
Från den 15 april kommer TikTok att identifiera användarmönster och se vad du kollar på i appen för att rikta reklamen så noga som möjligt till dig. Och det finns inget du kan göra för att undvika det.
Lästips: Varningen: TikTok läser allt du kopierar i mobiltelefonen – avslöjades av iOS 14
I skrivande stund har TikTok en inställning i sin app där användarna kan välja om de vill se generella annonser, eller annonser baserade på hur appen används och vad man kollar på. Den inställningen tas bort helt efter den 15 april.
Du kan fortfarande blockera traditionell tracking om du vill, men det kommer sannolikt inte att hjälpa dig med reklamen.
I företagets Safety Center detaljerar TikTok hur det hela fungerar och berättar även hur de respekterar din integritet kring annonsering.
Lämna ett svar
Visa kommentarer