Har Assassin’s Creed Mirage stöd för DLSS, FSR eller XeSS?

Assassins Creed Mirage

Assassin’s Creed Mirage släpps den 5 oktober till PC, Xbox och Playstation. Spelet är ett rejält omtag för serien med större fokus på att smyga och med betydligt mindre karta än Valhalla.

En annan förbättring är fullständigt stöd för uppskalningstekniker som Nvidia Deep Learning Super Sampling (DLSS), AMD Fidelity Super Resolution (FSR) och Intel XeSS Super Sampling.

You’ll also be able to leverage features like Intel’s AI-assisted XeSS Super Sampling, Nvidia DLSS, or AMD FSR to upscale resolution while enabling hardware to pump out more frames per second.

Det betyder att du kan få en mjuk och behaglig spelupplevelse oavsett vilket grafikkort du har i datorn. Eller, åtminstone om du har ett nyare grafikkort som stöder någon av teknikerna.

Lästips: Assassin’s Creed Mirage – här är datorkraven (1080p, 1440p, 4K)

Farhågan: Att Mirage bara har stöd för Intel XeSS

Initialt så nämnde Ubisoft bara stöd för Intel XeSS. De andra uppskalningsteknikerna, DLSS och FSR, nämndes ingenstans och det fick många att kritisera spelet redan innan det släppts.

Sedan dess har Ubisoft uppdaterat sitt material och nämner nu all uppskalningstekniker för Mirage.

Det här är inte första gången som kritiska röster höjts mot uppskalningstekniker i spel. När Starfield släpptes så anklagades AMD för att hindra DLSS och XeSS från att användas i spelet.

Det är något som AMD kategoriskt har förnekat, och det har sedan dess bevisligen varit ett falskt påstående.

Lästips: Nu kan du använda DLSS och XeSS med Starfield

Mikael Anderberg är en veteran inom teknikvärlden med stor kännedom kring tillverkare, nya tekniker och produkter. Har mångårig erfarenhet från blogg- och it-världen vilken bidrar till utvecklingen av Tekniksmart tillsammans med andra entusiaster. Mikael har i grunden expertis inom fotografering och kamerautrustning, copywriter och content editing, och SEO. Läs mer om mig här.