Utökat stöd för support
Google Apps for Work är min primära arbetsplattform för skrivarbete – både privat och professionellt.
Det är en fantastisk lösning för att synkronisera hela mitt digitala liv mellan datorer, telefoner och surfplattor.
Många är beroende
Personligen är jag inte beroende av att Apps for Works ska fungera. Jag kan alltid ta mitt skrivande till Microsoft OneNote eller Notepad om det skulle vara riktigt illa. För många andra är plattformen livsviktig, exempelvis för företag.
Så när Googles servrar inte går att nå blir det problematiskt för en del och då vill man givetvis ha riktigt snabb support. Vad är det som händer och när kan det bli löst?
Utmärkt kundnöjdhet
För att göra det enklare har Google implementerat nya supportfunktioner som ska lyfta Apps for Work. Bland annat med chatstöd, hjälp direkt i företagets olika appar och Hangouts omfattas nu av utökat stödpaket. Bland annat kan man ringa dygnet runt om hjälp med Hangouts och tjänsten garanteras upptid på minst 99.9 procent.
Google har arbetat i flera månader med att testa de nya supportfunktionerna och nu är man nöjd med hur resultatet ser ut. Extra glada är man dessutom över att man nått sina mål för kundnöjdhet – 95 procent av alla tillfrågade som kör Apps for Work säger sig vara nöjda med tjänsten.
Lämna ett svar
Visa kommentarer