Användare av Spotify-appen på iPhone har klagat på dålig prestanda i flera veckor. Anledningen är att appen är långsam och kraschar utan förvarning.
Det har trillat in många rapporter på det officiella forumet för Spotify om hur dåligt appen presterar. Framför allt är det version 8.8.72.623 och senare som är påverkad.
Problem trots tre uppdateringar
Totalt har tre nya uppdateringar släppts efter den ursprungliga som först uppmärksammades ha problem, men Spotify har inte lyckats lösa problemen fullt ut än så länge.
Företaget är dock medvetna om prestandaproblemen och de arbetar för att lösa svårigheterna som gör att användarna är kritiska.
Jag är också en betalande kund, och även efter månader är problemet inte löst.
Bland problemen som uppmärksammats finns till synes slumpmässiga krascher, och även blandande knepigheter som påverkar uppspelningen i mobiltelefonen. En användare säger att iOS-appen kraschar eller slutar att spela när man lyssnar på en spellista samtidigt som den laddas ner till mobilen.
Andra säger att appen kraschar när de byter låtar för snabbt eller försöker spela den föregående låten.
Äldre iPhones är mest påverkade
En spännande detalj är att det framför allt verkar vara äldre iPhones som är påverkade. Några användare har exempelvis de gamla modellerna iPhone 7 och iPhone 7 Plus, andra sitter med iPod Touch.
Spotify är fullt medvetna om att det finns problem som måste lösas. De har bekräftat att något är fel, men det är uppenbart att de inte är övertygade om hur problemen ska lösas.
Via AndroidAuthority
Lämna ett svar
Visa kommentarer