Beats Music är en ny musiktjänst som kommer att lanseras den 21 januari med en prislapp som börjar på 9.99 dollar. Precis som med Spotify så rör det sig om strömmande musik men här är det Jimmy Lovine och Dr Dre som är ansvariga och inte Mikael Ek och Martin Lorentzon.
Skillnanden mot andra musiktjänster är att Beats Music tänker hjälpa sina användare att hitta ”rätt” musik oavsett när eller var man är. Ian Rogers är en av de ansvariga på musikbolaget och enligt honom tänker man satsa utanför boxen som konkurrenterna hamnat i. Till sin hjälp har de avancerade algoritmer och gäster som Rolling Stone, Rap Radar och Pitchfork.
En nyckelfunktion som Beats Music lyfter fram kallas ”Right Now”. Med den kan man fylla i tomrummen i en mening beroende på hur man mår och vilken typ av musik man vill höra – sen hittar musiktjänsten det som trots vara bäst för användaren. Det ska bli spännande att se vad den nya tjänsten kan göra för att täcka upp där Spotify och andra konkurrerande tjänster missat – om de lyckas.
Behöver vi ännu en musiktjänster, vad tycker ni?
Lämna ett svar
Visa kommentarer