Användare av Apple HomePod Mini rapporterar att den lilla smarthögtalaren har problem med WiFi-anslutningen. Och det finns ingen enkel lösning.
- Tappar internet utan förvarning
- Slutar fungera med många olika routermodeller
- Fabriksåterställning fungerar inte
- Lästips: Apple HomePod får stöd för Dolby Atmos med Apple TV 4K
Enligt rapporterna tappar HomePod Mini kontakten med internet, vilket får Siri att läsa upp felmeddelandet ”Jag har problem med att ansluta till internet”.
Användare som startar om eller fabriksåterställer sin HomePod Mini upplever att problemet temporärt försvinner. Efter en kort tid tappar den smarta högtalaren kontakten med internet igen.
Apple HomePod Mini använder en variant av mjukvaran tvOS. Det betyder att Apple med lite tur kan identifiera problemet och släppa en ny version av tvOS som buggfixar otyget.
I am having issues with HomePod mini not connecting to the internet. My other HomePods have no issue when I ask a question etc. But when I ask one or both of the HomePod mini’s it says ” I am having trouble connecting to the internet.
I followed the trouble shooting steps apple provides but it goes back to “I am having trouble connecting to the internet.” after a couple of hours. Then it is normal again.
Problemet uppstår på ett stort antal routrar som är allt från helt nya till att ha funnits i flera år på marknaden. Det är alltså inte din utrustning i hemmet som är problematisk, utan verkligen HomePod Mini.
I skrivande stund har Apple inte bekräftat att de undersöker något problem med den smarta högtalaren. Med många som just nu ventilerar sin frustration på både Reddit och i det officiella forumet så är det troligt att vi snart får officiell information från Apple om händelseutvecklingen.
Lämna ett svar
Visa kommentarer