Samsung har problem med Galaxy Buds3 Pro och öronpropparna. De är inte tillräckligt hållbara och går sönder när användarna försöker byta till en större eller mindre storlek. Problemet är så stort att tillverkaren har stoppar försäljningen på vissa marknader.
De första rapporterna om öronproppar som går sönder kom kort efter lanseringen tidigare i juli. Propparna sitter så hårt på hörlurarna och materialet är så bräckligt att de går sönder när användaren nyper åt och drar för att de ska lossna från lurarna.
Problemet är så utbrett och allvarligt att Samsung slutat skeppa nya exemplar till återförsäljarna. I ett uttalande till webbsajten Android Authority säger Samsung att de ”tar situationen på största allvar” och att de ”är hängivna åt att möta de högsta kvalitetskraven” för sina produkter.
Samsung undersöker problem med Galaxy Buds3 Pro
Det pågår just nu en rigorös undersökning och kvalitetskontroll för att förstå varför öronpluggarna går sönder, och hur Samsung kan förbättra kvaliteten så att det inte händer igen.
Om du redan har köpt ett exempelar av Galaxy Buds3 Pro och upplever problem med öronpluggarna är det kommenderat att kontakta återförsäljaren, Samsung eller närmaste Samsung Service Centre. Tillverkaren säger att dina hörlurar antingen ersätts eller att pengarna återbetalas.
Det rekommenderade priset för Galaxy Buds3 Pro är 2 990 kronor. Bland de svenska återförsäljarna finns Power, Inet, Webhallen och NetOnNet.
Läs mer om Galaxy Buds3 Pro och syskonmodellen Galaxy Buds3 här.
FAQ
Vilka problem har Galaxy Buds3 Pro?
Öronpluggarna går sönder när användarna tar av dem från hörlurarna. Anledningen är att materialet i öronpluggarna inte är tillräckligt starkt.
Hur mycket kostar Galaxy Buds3 Pro?
Rekommenderat pris är 2 990 kronor.
Lämna ett svar
Visa kommentarer